Brilian! PJ Gubernur Jakarta Heru Budi Akan Bangun Pulau dari Sampah

Brilian! PJ Gubernur Jakarta Heru Budi Akan Bangun Pulau dari Sampah

Brilian! PJ Gubernur Jakarta Heru Budi Akan Bangun Pulau dari Sampah-@herubudihartono-Instagram

Dengan adanya pulau sampah ini, diharapkan Jakarta dapat menjadi lebih bersih dan hijau. Selain itu, langkah ini juga dapat memberikan solusi terhadap masalah sampah yang semakin meningkat di Jakarta.

Dengan langkah kreatif dan inovatif seperti pembuatan pulau-pulau dari sampah ini, Jakarta dapat menjadi contoh bagi daerah lain dalam mengelola sampah dengan baik. Dengan kerja keras dan kolaborasi antara pemerintah dan masyarakat, kita dapat menciptakan lingkungan yang bersih, sehat, dan lestari.

Dengan demikian, pembuatan pulau-pulau dari sampah ini bukan hanya sekedar solusi untuk mengurangi masalah sampah, tetapi juga sebagai langkah menuju lingkungan yang lebih baik dan lestari untuk masa depan Jakarta.

--------------

English Version:

Brilliant! Acting Governor of Jakarta Heru Budi Will Build an Island from Garbage

JAKARTA, SEMARAKNEWS.CO.ID - Acting (Pj) Governor of Jakarta, Heru Budi Hartono wants to create a new island in the Jakarta area.

Uniquely, he has a brilliant idea to turn rubbish into islands in the Jakarta Sea.

He expressed this after carrying out the groundbreaking of the RDF Plant in Rorotan, North Jakarta on Monday, May 13 2024.

According to Heru Budi Hartono, the North Jakarta area is an appropriate and worthy location for study.

"So, one of the appropriate locations, which is worth studying, is in the northern region," said Heru after carrying out the groundbreaking of the RDF Plant in Rorotan, North Jakarta on Monday, May 13 2024.

Furthermore, Heru Budi Hartono revealed that the island was made from existing rubbish.

"So, later the waste disposal, including sediment, will become islands," he said.

According to Heru, these islands will later be used for various purposes, such as waste processing and increasing Green Open Space (RTH) in Jakarta.

"These islands can be processed by the Parks Department. Also of course for processing the waste itself and we can add green open space," said Heru Budi Hartono.

Temukan konten semaraknews.co.id menarik lainnya di Google News

Tag
Share
Berita Lainnya